close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

ספריית קודש - אילו סוגים יש ומה צריך לדעת לפני הרכישה?

מערכת שורשיט טבת, תשפב23/12/2021

כשמדברים על העיצוב של ספריות קודש לבית כנסת, חייבים לדבר גם על הסוגיה של הסגנון...

תגיות:
צילום: depositphotos
יש פריט שכל בית כנסת צריך והוא ספריית קודש. ספריית הקודש משמשת בראש ובראשונה כספריית ספרים ששומרת על ספרי הקודש ומאפשרת לציבור המתפללים להשתמש בהם במהלך התפילה. מי שמכיר בתי כנסת, יודע כי מדובר במבנים מפוארים ויפים כיאה לבית הקודש של העם היהודי. מעבר למשמעות הפרקטית של ספריית הקודש, חשוב וכדאי לדעת שניתן לעצב אותה בצורה המותאמת לעיצוב הקיים של בית הכנסת או להתאים את העיצוב לבית כנסת חדש שנבנה. בכתבה הבאה אנו נדבר על האפשרות של עיצוב מותאם אישית, על סוגים שונים של ספריות קודש ועל מה חשוב לדעת לפני שמבצעים רכישה שלהם.

ספריות קודש
בעיצוב מותאם אישית

כאשר בונים בתי כנסת יש מספר כללים וחוקים שקיימים בהלכה. על אף הכללים והחוקים אנו נראה בתי כנסת מגוונים ובגדלים שונים. בכל בית כנסת נוכל לשים ספריית קודש בגודל שונה ובכל בית כנסת נוכל להשתמש בספריית הקודש גם כמחיצה עבור החללים השונים. קיימים בתי כנסת שבהם אין מקום מוגדר לעזרת נשים. בעזרת ספריית קודש מותאמת אישית ניתן ליצור מחיצה שמשני צידיה ניתן לגשת לספרי הקודש. כמו כן בבתי כנסת שמחולקים לבית כנסת וכולל, ניתן ליצור ספריות ענק על כל קירות בית הכנסת עם הפרדה מוגדרת ודלת המחוברת לספריה.

עיצוב מסורתי בעיצוב מודרני
כשמדברים על העיצוב של ספריות קודש לבית כנסת, חייבים לדבר גם על הסוגיה של הסגנון. קיימים כיום שתי סגנונות עיצוב ברורים. הסגנון הראשון הוא הסגנון המסורתי, בסגנון זה אנו נראה שימוש בעץ מלא חזק, מסיבי, מלוטש היטב, צבוע בלכה ובגווני עץ כהים וחזקים. בעיצוב המודרני אנו נראה עצים דקים יותר, עיצוב מינימליסטי, גווני עץ יותר בהירים ונוטים לכיוון הטבעי של העץ, עם ליטוש בקווים חדים ונקיים. שני הסגנונות מאוד יפים וניתנים להתאמה לסגנון הקיים בבית הכנסת.

מה חשוב לדעת לפני רכישה של ספריות קודש
לפני שאתם רוכשים ספריית קודש, חשוב להגדיר ולאפיין את הצרכים של בית הכנסת. אם מדובר בבית כנסת גדול הרי שתזדקקו לספרייה גדולה כי יש בציבור מתפללים יותר גדול והצורך יותר גדול בספרים. צלמו מראש את הסגנון הקיים בבית הכנסת על מנת לנסות ולהתאים בצורה הטובה ביותר את הסגנון שהכי נכון לקיים. כמו כן, תדאגו למדידה של הקירות לפני הרכישה. כל אלו יחד יעזרו לכם לרכוש ספריית קודש המדויקת בדיוק לצרכים של בית הכנסת.

בחברת לביא לדוגמא, ניתן לרכוש סוגים שונים של ספריות קודש בסגנונות מרהיבים. תוכלו לבחור מתוך התצוגה הקיימת או לתכנן ספרייה שהכי תתאים עבורכם.
הוסף תגובה
צילום: depositphotos
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה